tankar

Jag har funderat lite...
Efter träningen i måndags så kändes allt toppen och jag tänkte att "detta ska jag ta med mig till nästa gång det går dåligt" men så nu i efterhand är det inte alls det jag vill göra. Jag vill vara glad över det nu men jag vill minnas de träningar som gick absolut sämst. Många (inklusive jag) försöker ju förtränga dem men jag känner att på de träningar som inte går bra tänker jag alltid "han kan gå superbra, vad är det för fel nu? Varför störtar vi neråt?" Sen blir jag bara deppig. Men man kanske istället borde börja tänka på dessa träningar när allt gick mycket sämre? Då kan man istället glädjas över att det går bättre än vad det gick då. Fast det kan ju vara bra att tänka på de träningar som har gått bra också, att veta att man faktiskt kan. 
 
Jag vill inte gå och tänka på dessa dåliga träningar hela tiden men jag vill analysera dem (Varför gick det som det gick? Vad kan vi göra bättre till nästa träning? osv) och komma över dem (inte glömma bort men sluta bry mig om att det gick dåligt). 

Funderar på om detta kanske skulle hjälpa mig att vara mer nöjd över träningen och bli glad över det som går bra, se de bra delarna och inte bara "mjä han kan gå bättre så det gick dåligt". Satt och pratade med pappa om detta. Han tycker att jag ska sluta bry mig så mycket om de dåliga delarna och fokusera mest på vad som gått bra för det bli jobbigt och tråkigt i längden att aldrig känna sig helt nöjd. Jag håller med om det men det är lättare sagt än gjort. Många gånger är jag lite väl hård mot mig själv och tycker ofta att jag skulle kunna prestera bättre vilket gör att jag sällan blir helt nöjd.
 
Texten får det att låta som att jag blir jätteledsen/irriterad när det går fel. För det mesta blir jag inte det om det inte gått extremtdåligt under en längre tid. Just nu skriver jag väl mest för att resonera med mig själv, försöka få ordning på tankarna och som en "minneslapp" till mig själv. Kanske en tankeställare för andra också?

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback