Om mig

Jag heter Cornelia och jag är född i September 1998. 
Jag är uppvuxen i hundsport och har lekt ute på brukshundsklubben sen jag föddes. Min pappa är Lydnad och bruksmänniska och har tävlat med en hel del olika hundar. Allt från Bearded collie och Schäfer till Dobermann och Springer spaniel. Mamma har bara haft pudel och hon tränade en del med vår förra pudel fast hon har mest hund för sällskap.
 
Redan när jag var 5 år drömde jag om att träna agility men mina föräldrar tyckte att jag var för liten då och sen när jag väl var tillräckligt gammal så var vår förra pudel för gammal och att jag skulle hålla på att köra agility med pappas hund det var nog inte ens ett alternativ ;) 
 
År 2009 var jag och tittade på Sveriges första freestyle SM och där fick jag även upp ögonen för det. 
2010 Flyttade en vit pudelvalp hem till oss och gud vad jag hade längtat och drömt om det för nu skulle jag äntligen få börja träna hund. När Brandy var lite mer än ett år gick vi vår första agility och freestyle kurs. Vi tävlade i agility efter den kursen på en träningstävling som skarpnäck hundungdom arrangerade.
 
Jag tycker att det mesta som rör hund är otroligt kul och att bara välja att köra en av alla hundsporter som finns är nästan inte ens ett alternativ. Sök, spår, agility, rally, utställning, freestyle, dogparkour, lydnad och drag är några av de grejer jag släpat med Brandy på. Det jag fastnat för är allt utom utställning och rally. Brukset är bland det häftagaste och roligaste som finns. Agility är även något mitt hjärta brinner för. Freestylen gör mig bara mer och mer förälskad i den för varje dag men brukset och agilityn är det som ligger mig varmast om hjärtat. 
 
Tillsammans med Brandy så har jag även tävlat i en del olika hundsporter men mer om det får ni läsa under Brandys flik. Jag hjälper till på bruks och agility kurser hos Skarpnäck hundungdom och är även utbildad freestyle instruktör så jag håler egna kurser i det vilket jag tycker är otroligt roligt.
 
Jag lever för hundar och de är det bästa jag vet. Om jag inte tränar hund så fotar, målar eller tecknar jag. Skolan tar även upp en hel del av min tid som för många andra. 
 
 

Kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback